25 Ιουν 2017

Μήνυμα του Πατριάρχη Αλεξανδρείας για το Ραμαζάνι 2017



4/06/2017
ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΡΑΜΑΖΑΝΙΟΥ
Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης του ιερού μηνός του Ραμαζανίου, επιθυμώ να εκφράσω τις ειλικρινείς και φιλάδελφες ευχές μου προς την ευλογημένη χώρα μας την Αίγυπτο, αλλά και προς όλους τους Μουσουλμάνους στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, με την ελπίδα η Ειρήνη του Θεού, κοινός παρανομαστής του αξιακού συστήματος όλων των θρησκευτικών παραδόσεων που άνθισαν στην περιοχή, να πρυτανεύσει έναντι κάθε προσπαθείας παρεκτροπής προς το διχασμό και τη βία.
Δυστυχώς, φέτος την Αίγυπτο έχουν σημαδέψει απεχθή τρομοκρατικά γεγονότα, με την απαξίωση της ζωής αθώων αμάχων αδελφών μας, οι οποίοι πλήρωσαν βαρύ φόρο αίματος στο βωμό του ατέρμονου τρομοκρατικού παραλογισμού. Προσεύχομαι νυχθημερόν προς τον Θεό της Ειρήνης, της Αγάπης και της Καταλλαγής, να κλείσει επιτέλους ο φαύλος κύκλος της βίας. Προσεύχομαι νυχθημερόν, όπως το ήθος της διαλεκτικής αγάπης, αποστομώσει τους αδιέξοδους πολεμικούς μονολόγους.
Ιδιαίτερο εόρτιο χαιρετισμό, με αισθήματα ειλικρινούς αγάπης και τιμής, απευθύνω πρός τον Εξοχώτατο Πρόεδρο της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, κ.Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, με την ευχή να του δίδει ο Θεός δύναμη στα ευθυνοφόρα καθήκοντά του, για την πρόοδο και την ευημερία του λαού. Στην ευθυνοφόρο του αυτή προσπάθεια να χαράξει μια νέα προοπτική για την ευλογημένη μας Αίγυπτο, προοπτική που θα απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες, ανεξαρτήτως θρησκευτικού αυτοπροσδιορισμού, τον συνοδεύουν οι συνεχείς προς τον Ένα και Μοναδικό Δημιουργό Θεό προσευχές μας.

Ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής
Θ Ε Ο Δ Ω Ρ Ο Σ Β’
Εν τη Μεγάλη Πόλει
της Αλεξανδρείας
τη 24η Ιουνίου 2017
ΣΧΟΛΙΟ -Το μήνυμα αναφέρει για «Ένα και Μοναδικό Θεό». Δεν έχουμε όμως τον ίδιο Θεό με τους μη ΧριστιανούςΔΕΙΤΕ  ΕΔΩ
Δείτε σχετικά και:

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε βρίσκω κάτι το μεμπτό, το να απευθύνεις μια ευχή για ειρηνική συνύπαρξη όλων των ανθρώπων ανεξάρτητα της πίστης τους είναι θεμιτό. Αλλά όταν είσαι ιεράρχης δε μένεις απλά- νομίζω δηλαδή- στη λέξη Θεός, αλλά ομολογείς επακριβώς τη πίστη που πρεσβεύεις. Θα μου πεις, μιλάει διπλωματικά, αναφέρεται σε έναν Θεό χωρίς να προσδιορίζει περί ποιού Θεού μιλάει. Θα επικαλεστεί τη θέση του απόστολου Παύλου που μίλησε και στους Αθηναίους περί του Θεού χωρίς να προσβάλει το κοινό. Αλλά υπάρχει μια διαφορά, οι Αθηναίοι είχαν άγνοια, άκουγαν για πρώτη φορά μια εκδοχή περί του Θεού που τάραζε τα θεμέλια αιώνων συσκότισης. Στο ισλάμ γνωρίζουν τον Χριστό, έχουν ακούσει περί του Χριστού, και καταδιώκεται ανηλεώς. Τουλάχιστον από κάποιους φανατικούς. Θα μου αντιτάξεις ότι εδώ και στην Ελλάδα διώκεται, που γνωρίζουν τι είπε ο Χριστός, άρα η συσκότιση του νου δεν έχει να κάνει με το χώρο που έχει γεννηθεί κανείς και ενδεχομένως δεν άκουσε περί του Χριστού. Έχει να κάνει με τη προαίρεση των ανθρώπων να γνωρίσουν την αλήθεια ώστε η αλήθεια με τη σειρά της να μας ανοίξει τους οφθαλμούς του νου να προσέξουμε τη τυφλότητα η οποία μας κατέχει.

Ανώνυμος είπε...

Η Ορθοδοξια λατρευει τον αφ΄ εαυτου αποκαλυφθεντα εναν τρισυποστατον Θεον.

Οι μουσουλμανοι λατρευουν το εφευρημα τους, εναν μονοϋποστατο θεο.

Οταν ενας Ορθοδοξος Πατριαρχης απευθυνεται στους μουσουλμανους και τους μιλα περι Θεου, για ποιον θεο τους λεγει, και περιμενει να τον ακουσουν;

Η απαντησει περι τρισυποστατου Θεου δεν πειθει.

Ανώνυμος είπε...

Όντως η περιγραφή του τρισυπόστατου Θεού είναι ακατανόητη. Δεν είναι όμως ανθρώπινο εφεύρημα, μας το αποκάλυψε ο ίδιος ο Χριστός ο οποίος είναι το δεύτερο πρόσωπο της Θεότητας. Και η ενσάρκωση του Θεού Λόγου στα σπλάχνα της Παναγίας αποτελεί ένα μυστήριο το οποίο ακόμη και στους χριστιανούς είναι ακατανόητο αν προσπαθούν να το ερμηνεύσουν με τη λογική αλλά είναι μια πραγματικότητα. Είναι θέμα πίστης και προαίρεσης. ΆλλVστε ο Χριστός είπε σε κάποιες απορίες του Νικόδημου, αν δε μπορείτε να κατανοήσετε τα ανθρώπινα πώς αν σας πω για τα επουράνια θα τα κατανοήσετε; Δεν πείθονται, γιατί δεν πείθονται; Δεν πείθονται επειδή οι σημερινοί χριστιανοί είμαστε χλιαροί, δεν ομολογούμε τον Χριστό με τη ζωή μας, λέμε αλλά δε πράττουμε. Σε ένα ψαλμό τον 33 λέει οφθαλμοί Κυρίου επί δικαίους και ώτα αυτού εις δέησιν αυτών. Πού είναι η δικαιοσύνη μας, πού είναι το έκκλινον από κακού και ποίησον αγαθόν, πού το παύσον την γλώσσαν σου από κακού και χείλη σου του μη λαλήσαι δόλον που λέει στον ίδιο ψαλμό ώστε οι οφθαλμοί του Κυρίου να επιβλέψουν σε μας και να δείξουμε και σε αυτούς τους πλανεμένους ποιό Θεό πιστεύουμε;

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com